Nu va det lange sen...

Hej!
Sorry att vi inte skrivit pa ett tag men internet kronglar :( Lite bilder kommer innom kort sa fort datorn pa hotellet ar fixad... Sitter nu pa ett internet cafe med VARLDENS segaste dator!

Nu har familjen Bud\Backlund kommit ner till oss har i solens land :) De kom i tisdags eftermiddag.. Tisdag kvall va vi bort till mr. Jack ;) en av miljoners skraddare for att ta matt pa Malin, hon har bestallt en lang afton klalling. Blir nog super snygg :)
Vi har hunnit med shopping i Hua hin (kopcentrum samt nattmarknad) pa onsdagskvallen och i Torsdags va vi pa lang trip, akte med en taxi 2timmar till en flytandemarknad, va mycket kul att se, akte med en langtail bat allihop pa en flod\kanal, man handlar fran baten, riktigt kul att ha gjort :D Ett stop vi gjorde med baten va vid en kille med 2 stora (enligt oss) pytonormar. Jorgen, Malin, Niklas och Alexander fick ormarna runt nacken, den storsta vagde runt 35kg!! bilder kommer innom kort pa det :) Va riktigt haftigt!
Efter marknaden for vi vidare for att rida elefant. Va dessa stora djur ar maktiga! Vi red ungefar en halv timme runt pa en stig av betong! :\ Ar juh inte riktigt som man fantiserar om att fa vandra i djupaste djungeln, men de va kul.. Varan chaffis hoppade av for att ta kort pa oss sa vi fick rida sjalva, aningen labbigt nar elefanten avvek fran stigen for och stracka sig efter nagra blad att ata men det gick bra :) Bilder pa detta kommer snart ocksa!
Nar elefantridningen var over akte vi vidare till en helig grotta (minns inte riktigt va den hette) med massor av buddha statyer. Nar vi kom in pa parkeringen med taxin va det helt ode dar, vi klev ur bilen och en forsaljare kom fram for att salja bananer strommade det en hel hog med apor! Vi ljuger inte om de va omkring 100st! Stora som sma.. Kopte lite bananer och borjade mata dem, shit va tokiga de va! Slet och hoppade efter vara pasar med bananer, riktigt otackt (tyckte jag iaf)! Kissnodig som jag va gick jag pa toa och nar jag va klar och skulle tvatta handerna med en vatservet borjade jag prata med en ganska sa stor apa , fragade om han hade hittat nagot att ata eftersom han satt och slet i en pressening. Han tittade pa mig ooch innan jag han blinka sa anfoll han mig! Du vet va radd jag vart! Va allt nara att jag gjorde i brallan! Han satte upp bada handerna oppnade munnen och visade HELA garniatyret och sedan hoppade han efter mig, jagade mig med andra ord! Jag skrek som en stucken gris och slangde ifran mig servetten, tror nog det va den han ville ha, gick kanske att ata?
Sista anhalten vart pa ett stort shopping center, men utan mat i magen och varmt blev det inte mycket av de...

Igar, Fredag va det en slappar dag, Jag, Jorgen, Malin tog och lite massage pa standen efter frukost och Emma fick lite manicyr. Skont skont!  Emma fick rida lite hast pa standen sjalv stackars hastagare, han sprang efter emma i 30minuter ifall nagot skulle ga snett, Malin blev dalig in pa kvallen. Nog for lite vatten under dagen?

Idag blir det en dag i solen, Malins ska prova sin klanning sen blir det nog lite Svensk TV i Cha am ;)

Kram kram Fran oss :)


(Jorgen langtar efter sin Varma macka ;)  )

Kommentarer
Postat av: mammis

hej ! kul att höra från er, din blogg är nu ett beroende för mej. läskigt med apan, om jag kommer ihåg rätt kan dom vara stora bakteiespridare! kul för Malin med en afton klänning. varm macka va beställt!! Jag och linnea sitter nu och väntar på bilder. kram till er från oss.

2008-12-20 @ 10:38:15
Postat av: Sofia

Å jädrans vilket panik:D

Okej, era utflykter är ganska godkända.

Ah, lägg upp bilder på klänningen sen:)

Jag drömde om er inatt, haha.

Nej, nu ska jag pulsa iväg till ica.

Hälsa alla, pusskram



2008-12-20 @ 11:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0