Har kommer ett gang bilder fran senaste veckan :)

jorgen pa rund tur i Chaam

Some pictures from our favorite resturant at the beach :D

Here is two photos from the best resturant here in Cha-am! Very good food, nice, friendly people how working there :D
If you are here you most try them!

Thanks for all good food!

Please wisit them!

www.cha-amlittleshop.com

Kisses & huggs from Helen and Jorgen

Nu va det lange sen...

Hej!
Sorry att vi inte skrivit pa ett tag men internet kronglar :( Lite bilder kommer innom kort sa fort datorn pa hotellet ar fixad... Sitter nu pa ett internet cafe med VARLDENS segaste dator!

Nu har familjen Bud\Backlund kommit ner till oss har i solens land :) De kom i tisdags eftermiddag.. Tisdag kvall va vi bort till mr. Jack ;) en av miljoners skraddare for att ta matt pa Malin, hon har bestallt en lang afton klalling. Blir nog super snygg :)
Vi har hunnit med shopping i Hua hin (kopcentrum samt nattmarknad) pa onsdagskvallen och i Torsdags va vi pa lang trip, akte med en taxi 2timmar till en flytandemarknad, va mycket kul att se, akte med en langtail bat allihop pa en flod\kanal, man handlar fran baten, riktigt kul att ha gjort :D Ett stop vi gjorde med baten va vid en kille med 2 stora (enligt oss) pytonormar. Jorgen, Malin, Niklas och Alexander fick ormarna runt nacken, den storsta vagde runt 35kg!! bilder kommer innom kort pa det :) Va riktigt haftigt!
Efter marknaden for vi vidare for att rida elefant. Va dessa stora djur ar maktiga! Vi red ungefar en halv timme runt pa en stig av betong! :\ Ar juh inte riktigt som man fantiserar om att fa vandra i djupaste djungeln, men de va kul.. Varan chaffis hoppade av for att ta kort pa oss sa vi fick rida sjalva, aningen labbigt nar elefanten avvek fran stigen for och stracka sig efter nagra blad att ata men det gick bra :) Bilder pa detta kommer snart ocksa!
Nar elefantridningen var over akte vi vidare till en helig grotta (minns inte riktigt va den hette) med massor av buddha statyer. Nar vi kom in pa parkeringen med taxin va det helt ode dar, vi klev ur bilen och en forsaljare kom fram for att salja bananer strommade det en hel hog med apor! Vi ljuger inte om de va omkring 100st! Stora som sma.. Kopte lite bananer och borjade mata dem, shit va tokiga de va! Slet och hoppade efter vara pasar med bananer, riktigt otackt (tyckte jag iaf)! Kissnodig som jag va gick jag pa toa och nar jag va klar och skulle tvatta handerna med en vatservet borjade jag prata med en ganska sa stor apa , fragade om han hade hittat nagot att ata eftersom han satt och slet i en pressening. Han tittade pa mig ooch innan jag han blinka sa anfoll han mig! Du vet va radd jag vart! Va allt nara att jag gjorde i brallan! Han satte upp bada handerna oppnade munnen och visade HELA garniatyret och sedan hoppade han efter mig, jagade mig med andra ord! Jag skrek som en stucken gris och slangde ifran mig servetten, tror nog det va den han ville ha, gick kanske att ata?
Sista anhalten vart pa ett stort shopping center, men utan mat i magen och varmt blev det inte mycket av de...

Igar, Fredag va det en slappar dag, Jag, Jorgen, Malin tog och lite massage pa standen efter frukost och Emma fick lite manicyr. Skont skont!  Emma fick rida lite hast pa standen sjalv stackars hastagare, han sprang efter emma i 30minuter ifall nagot skulle ga snett, Malin blev dalig in pa kvallen. Nog for lite vatten under dagen?

Idag blir det en dag i solen, Malins ska prova sin klanning sen blir det nog lite Svensk TV i Cha am ;)

Kram kram Fran oss :)

(Jorgen langtar efter sin Varma macka ;)  )

Upplevelser...

Poolen  Helens olycks pinne  Jorgen svalkar sig i poolen     Nattmarknaden  Oil massage :)  Massage pa stranden       Jorgen pa resturang i Chaam centrum, koket i bakgrunden  Helen pa runt tur i Chaam  Pa pedikyr ;)  Dagens ratt nagon??      Jorgen svalkar sig i havet  Strand promenad  Strand promenad
Toalett  jorgen pa rund tur i Chaam

Hej hej!
Nu ska vi se, man ar lite dagvild har i varmen... I forrgar (tror vi det va) va vi in till hua hin pa nattmarknad efter en lang dag i solstolen. Mycket prylar och en MASSA mat! De va nastintill mat vagnar och resturanger i va och varannat horn.. Kul att titta pa :) Det blev lite shopping med pruting sa klart och super stark mat. Kanon mycket folk, Vasterlanningar och Thai i en salig blandning. :)
Gar dagen borjade vi med en lang promenad pa standen, stannade till och Helen fick lite oil massage vid standkanten.. Harligt!! Sedan atervande vi till vara solstolar vid poolen, igar va det 34 grader i skuggan och Jorgen hade de lite tungt i solen, myror i brallan.. De va enormt varmt!! In mot eftermiddagen va det Jorgens tur med massage :) Atervande till samma "massage bo" och aven han fick sig en omgang, skont.. :D Tranings vark i hela kroppen, hehe..
In morkvallningen tog vi och en taxi och for in till sjalvaste cha am beach for att shoppa lite.. De vart inte mycket till shopping efter som de stangde lagomt till att solen gick ned.. Lite in handlat blev det iaf, luftmadrass och thai whisky. Middagen spisade vi pa (vi tror de va cha ams skabbigaste stalle) en billig resturang med oppet kok bland bordet, ungar och djur sprang over allt. Nar solen hade gatt ner och de blev svalare kom flugorna fram. de gillade den starka lampan mitt over Jorgen.. de grilades val dar for de ramlade rakt ner i hans mat :( usch.. Dessert blev det pa gatan med "pankakor" med agg och banan. Mums!!!
Innan vi invantade att fa aka hem till hotellet blev det lite fotvard pa salong :) Billigt billigt!!
Min mage va inte den gladaste nar vi kom hem men med lite somn blev den glad igen :)

Idag vantar ennu en varm men nagot flaktig dag vid poolen... ;D

Sofia, tva utflyckter tva dar i rad :P

Just ja, glomde beratta om min fot, har en dag nar vi knatade pa standen trampare jag in en gammal tagg i foten, aj aj.. Har ovan finnes en bild men saret synt inte riktigt men anda ;)

Snart ar det jul och de marks verkligen har pa hotellet! vi tror vi dor! Samma julskiva med ca fyra latar runt runt drygnet om!!! En stor svajande gran med blinkande lampor i, de har aven ett pepparkaks huis fast de ar byggt med marie kex mm..

Ha de!
Tack och hej!

Fredag och super varmt!

Soliga halsningar fran oss!!
 Igar va de shopping for hela slanten :) tog oss en taxi in till Hua hin och brande LITE pengar men hade mycket med oss tillbaka :D klader, kosmetika, matta magar och en labbig Tuk-tuk fard hem!! Usch, aldrig mer tuk-tuk i 2mil!! Fy fasen! Fort gick de!  Vi hittade oss en bowlinghall inne i hua hin som vi tankte lira lite i nagon dag ;)
Glomde beratta att Jorgen har vagat pa sig att ga till frisoren och fixat frillan :) De blev faktiskt bra, lite ojamt har och dar men de va billigt :P

Denna dag har vi tillbringat i solstolen vid poolen och stekt oss! Harligt ska du veta!! jorgen har haft lite otur och brannt sonder sina stackars fotter och jag har fatt en vit bikini.. Hehe, sa kan de ga isolen med for lite solcreme och da anvander vi hog, 20-30 factor. vi fick lov att svalka oss med lite gott gott fran poolbaren, Jorgen fick ner en kanon god frukt shake och jag fick hinka i mig en kokos shake ur en kokosnot aven denna god men inte lika som Jorgens. Senare blev det lunch pa stranden, Thaimat sa klart. jorgen fick en favorit har om dagen och tog samma idag men det maste ha vart en annan kock i dag for han tyckte det va ganska mycket mer fart pa den idag an den andra (han svettades, pep och snorade for fulla muggar) hehe.. Men han at allt glatt upp :)

Nu ska det bli en god middag pa beachen, hora hur vagorna fran havet rullar in och hur syrsorna spelar i morkret.. Detta ar livet!!

Tack och hej, hors en annandag! Skot om er till dess, de ska da vi gora iaf:D

Mamma, Jorgen RAKADE tyvarr glomma sina jogging skor hemma sa ingen jogging som han har skrytit med ;) Hehe..

Familjen Bud\Backlund vi ses snart ni ar mycket valkomna och dela solen med oss :)

Johanna, vi tankte pa dig en stund idag nar vi lag och pressade. Men tyvarr blev det inte manga tankar efter som att det ar sa faaaasligt varmt!! X D

Antligen Thailand!

Hejsan svejsan dar hemma i vintern :)

Har nu antligen kommit ner till hotellet och lugna Cha-am.. Flyg resan gick bra, lang men bra... Att fa landa i Bangkok va coolt :P En san stor stad!!! Tror den aldrig tog slut nar vi va pa vag till hotellet..
Igar va det inte mycke som hande, vi kom fram till hotellet vid 14 (las 8.00) da hade vi rest ungefar 17 timmar utan nagon riktig somn, jag slumrade till lite pa planet och bussen men Jorgen va nog lite for nyfiken sa de blev ingen somn for honom. Sa igar blev det allt en tidig kvall, somnade vid 18 tiden och sov till 08 i morse, vi va nog redigt trotta :)
Men i dag ar vi pa hugget! Legat vid poolen och pressat nagra timmar efter frukost och sedan blev det en laaaang promenad pa stranden! Detta ar en lang strand, ca 2mil. men vi gick da inte riktigt sa langt ;)

Hur va vadret da? Jo de ar nagot soldis med "flacktiga" vindar, tempen star nog pa 30. inte dumt alls :)

Nu snart ar det Thaimassage som galler, blir knadad och bruten, ska bli underbart.
Tror nog att de kan gora gott for oss! Hehe..
Far se i morgon om det blir lite billig shopping i hua hin eller cha am, det finns ingen speciell shopping har i krokarna utan man far hyra sig en taxi for en billg slant och aka ivag.
Nej nu mast vi ut i solen och bli lite fargade innan den gar ner..

Tack och hej fran oss har i fjarran :)
skot om er dar hemma!!!

Puss och Kram

Antligen Thailand!

Hejsan svejsan dar hemma i vintern :)

Tror nog att de kan gora gott for oss! Hehe..
Nej nu mast vi ut i solen och bli lite fargade innan den gar ner..

Tack och hej fran oss har i fjarran :)
skot om er dar hemma!!!

Puss och Kram

Oj oj oj..

Då så, allt packat och klart.. Hoppas jag iaf ;) har säkert glömt något.. Hehe..

I morgon börjar vår resa med paus i Avesta, hos svåger med familj för att vila och slippa åka hela vägen på måndag.
det blir ett stopp på kupolen för att leta vinter skor, har sökt igenom hela Mora efter ett par varma samt snygga vinter skor men är nästen till omöjligt iaf om man önskar ett rimligt pris..

Resfeber har iaf börjat krypa på, men de värsta släpper nog när vi checkat in på Arlanda och fått lyfta från marken..
Åååh de är helt ofattbart att de äntligen blir av!! En sån väntan de har vart de senaste veckorn!!!! Vi får iaf landa i Bankok! Härligt!! Hade inte gärna skumpat på en buss X antal timmar från Phuket till Cha-am efter en lång och skön flyg resa..
Så de blir kanon skönt att slippa de!

Önskar att den fina vita snön som kommit ner på vår mark idag och de senaste dagarna får ligga kvar tills vi kommer hem! Skulle vart så kul med en vit jul :)
Ni får gärna uppdatera mig om vädret under tiden då vi är på andra sidan jordklotet :P

Nej nu lär jag fixa de sista inför trippen!
Jag hör av mig så fort jag kommer i kontakt med en dator nere i värmen :)

Ha de fint så länge och kommentera gärna mina kuliga inlägg..

Puss och kram på er alla!

Välkomna till min nya blogg :)

Nu på måndag den 8/12 reser jag och Jörgen till Thailand, Cha-am för att semestra i två heeela sköna veckor!
Här på bloggen tänkte jag/vi skriva lite om vad vi gör och om hur vi har det. Vilket skönt väder och om hur varmt det är i de blå vattnet ;)

Resan kommer att börja redan på söndag då vi åker ner till Avest, till Stefan och Lisa för att över natta, på måndag reser vi vidare ner till Arlanda för att lyfta mot värmen. Vi får se vart vi landar Bankok eller Phuket? Skulle vart skönt om vi fick landa i Bankok (om det nu hinner lugna ner sig) så vi slipper åka buss sååå långt.
Men vart vi än landar så kommer vi juh till värmen och solen och de är ju huvudsaken ;)

Ha de bra till vi hörs igen :)